op een schoen verder - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Frans Berlo - WaarBenJij.nu op een schoen verder - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Frans Berlo - WaarBenJij.nu

op een schoen verder

Door: Frans Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Mei 2014 | Nederland, Helmond

Op een schoen verder
Het wordt een opgave om elke dag een verhaal te maken dat niet op elkaar lijkt !!!
Maar wij proberen het zo goed mogelijk te doen.
Nog even terug naar gister avond op de camping was een groep van 85 personen uit diverse landenuit Europa van een goede doelen vereniging dat elk jaar in een ander land georganiseerd wordt dit jaar was België en uitgerekend op deze camping dus veel muziek BBQ spelletjes een groot feest , onze nachtrust begon dan ook pas om 1 uur maar toch zijn wij om 7 uur vertrokken.
De laatste km nog door de Ardennen en ± 8.30 uur reden wij het groot hertogdom Luxenburg binnen met een schitterend glooiend en goed te fietsen.
In Wilts toch een behoorlijke grote plaats waren we even het spoor bijster ondanks onze Mio (fiets Tom Tom) met wat kris kras door de stad gereden zijn we toch weer op de route gekomen. Verder liep het goed er waren weinig foto momenten.
In de stad Luxenburg zijn we door een oude stadspoort gereden en zo door de ommuurde binnen stad, aan de andere kant van de stad een grote omleiding i.v.m. nieuw bouw viaduct
dus ook hier was de Mio het spoor bijster maar ook hier weer goed uitgekomen.
Het laatste stuk naar de camping liep gesmeerd over een fietspad langs het riviertje Alzette
Waar we nu lekker aan een koud biertje in de zon zitten uit te rusten.
Met de omleidingen toch 122 km 6km meer dan gepland…… groetjes en tot morgen !!!!!!

p.s
Mijn dag (Nelleke) begon lekker relaxt na een bakkie thee in het zonnetje en wat foto’s te hebben gemaakt. Nog even gecheckt of er niets was blijven liggen, ging ik over een wat bobbelig pad op weg naar de volgende camping heerlijk rustig dus genieten!!!!
Op de camping aan gekomen is de titel van dit verhaal ontstaan, want………Jan zijn rechter schoen is als verstekeling op de vorige camping achter gebleven.
Hahaha dit was dus dat bobbelige pad.
Groetjes en tot morgen.

• 18 Mei 2014 - 18:41

Tiny:

Hai kanjers wat een dag na een kort nachtje knap hoor en moet jan ook nog een nieuwe rechter schoen kopen dat schiet zo niet op he dat komt wel goed denk ik en morgen weer fris en fruitig verder zet m.' Op met zijn alle dikke kus tien en ma

• 18 Mei 2014 - 19:32

Rob, Natas En Kikker:

Hey toppers
    lekker al goed op weg hè
    Ondanks 1 schoen.
    hopelijk vanacht hopelijk wat meer slaap
    voor jullie. De rust is natuurlijk ook hard
    nodig.
    verder lekker genieten van jullie mooie
    avontuur.

Doegies rob,natas en kikker

• 18 Mei 2014 - 19:39

Rob Flipse:

Frans. Jan en nel. Leuk om te lezen dat het goed gaat.
    Ik heb vol trots vertelt bij des over jullie avontuur
    Want de gasten en meiden van het tweede hadden jullie stukje
    In de krant gelezen. Ik moet jullie veel plezier en succes wensen
    Van de selectie van DES 2 voor de rest alles goed hier.
    O ja. Kikker kan helaas geen kampioen meer worden.

Groetjes

Je broertje.

• 18 Mei 2014 - 19:45

Marij:

toch knap dat jullie nog 122 km gefiets hebben met die paar uurtjes slaap vanavond maar vroeg jullie..bedje op zoeken oogjes toe en snaveltje dicht tot morgen marij

• 18 Mei 2014 - 20:01

Frans:

Frans , Nelleke en Jan,

Schiet al aardig op .Vannacht wat meer slaap pakken .Het weer blijft de komende dagen ook goed.
    Vandaag ook weer eens met Monique wezen fietsen ging lekker.
    Voor morgen weer een goeie reis en doe voorzichtig truste.

Groet Frans en Monique,

• 18 Mei 2014 - 20:22

Nico Van ´t Hof:

Hallo wielervrienden,

Jullie gaan als een speer. Ik denk dat als jullie op de camping zijn een bereconditie hebben. Vandaag met de c.c. Montgri 85 km gefietst. Weinig clubleden die nog fietsen en er zijn nog alleen senioren over. Ga zo door en tot ziens in L'Estartit.

groeten,

Nico

• 18 Mei 2014 - 20:29

Ton (Antonio) Van Mierlo:

Die ene schoen, och wat zuren we eigenlijk
    De een laat wat reuk en geur sporen na de ander zijn schoen, het is maar wat het harst meurt.

Ja jongens zelf je spullen opruimen voor je gaat, is geen taak voor de dames.
    Dames hebben andere kwaliteiten

Wat jullie mio betreft, niet op navigatie maar op een track of spoor rijden. anders blijf je met dit probleem achter volgt worden. hij gaat telkens naar een waypoint ook als je dat gemist hebt.

En wat Wills betreft: hert is een schitterde plaats met in het midden en dal met aan beide zijde toch een aardige beklimming.

toch weer een leuk verhaaltje

• 18 Mei 2014 - 21:03

De Giesjes:

Hallo kanjers,korte nachtrust is vervelend maar ja kanjers als jullie zijn,kunnen jullie er wel tegen.hmmmm!Wat wel fijn is denken wij dat alles droog mee kan i.p.v. drijf nat zoals vorige keer.Wel warm om te fietsen of valt het mee.Nel lekker he zo'n bakkie in de zon.Ga zo door KANJERS tot morgen,vanuit Spykcity.xxx

• 18 Mei 2014 - 21:26

PeTiDo:

Hallo Spanjegangers,
    Hier dan eindelijk een berichtje uit Spijkenisse van de Dolletjes, we hebben de eerste verslagen gelezen en er is toch al heel wat gebeurd tijdens jullie tocht. Een kanon wat het niet meer doet, een tram waarin je niet mee mag rijden met je bagage en dan vandaag je rechterschoen vergeten. Als je nu je linkerschoen was vergeten konden wij het wel begrijpen maar je rechterschoen daar snappen we niets van. Dan moeten we in L'Estartite maar op de rommelmarkt naar een bijpassende rechterschoen zoeken, hebben we in ieder geval wat te doen. Voor Maandag een goede reis gewenst let op je spullen en vertrouw niet op het leger en het openbaar vervoer.

Heren de groetjes, voorzichtig en een goede reis, natuurlijk ook voor Nelleke onze topverzorgster.
    PeTiDo

• 19 Mei 2014 - 19:22

Willem En Hetty:

Hallo Jan, Nelleke en Frans,

Hier een berichtje uit de Goudenregenlaan. We volgen jullie nu al een paar dagen en ik moet zeggen:
    CHAPPO. Jullie hebben gelukkig een mooie start gemaakt met dit mooie weer.
    En wat die schoen betreft, je moet maar zo denken: Wie de schoen past, likken mijn zolen.
    Nou mensen, wij wensen jullie nog veel plezier samen en ook voor Nelleke,

Groetjes, Willem en Hetty

• 19 Mei 2014 - 20:09

Marja:

Met 2 vingers in je neus en op 1 schoen redden jullie die rit ook echt wel.
    Maar vanaaf wel vroeg jullie mandje in he....stelletje nachtbrakers.
    Truste voor morgen toi, toi, toi

• 20 Mei 2014 - 11:37

Henk:

Hier een berichtje uit het zonnige Helmond. Ik lees iedere dag je reisverslag. Ik zit nu met mijn dochters op het balkon.groetjes van Henk en Ria

• 20 Mei 2014 - 18:58

Saskia&Ed :

Hoi Toppertjes
    Leuk om jullie verslag weer te kunnen lezen.
    Op 1 schoen verder zal vast wel goed komen met Jan,al aardig wat kilometers gefietst op naar het volgende verslag Toppertjes.
    Groetjes Edje en Sas

• 20 Mei 2014 - 19:37

Carin Weer De Leukste:

Nou beter Jan ze schoen dan de koelbox vergeten toch?
    Alle gekheid op een stokkie petje af voor jullie op naar morgen.groetjes van ons

• 21 Mei 2014 - 09:32

Kees En Carla:

Ook wij volgen jullie op de voet.
    Hopelijk blijft het goed fiets weer , jullie boffen met zo,'n goede kok onderweg.
    Nog enkele dagen dan zijn wij ook weer op de camping en zullen marij verwelkomen op gerona
    Gr. Kees en Car