Door de windmolens het bos niet meer zien - Reisverslag uit Beauvoir-Wavans, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu Door de windmolens het bos niet meer zien - Reisverslag uit Beauvoir-Wavans, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu

Door de windmolens het bos niet meer zien

Door: Frans / Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Mei 2014 | Frankrijk, Beauvoir-Wavans

Door de windmolens het bos niet meer zien.
Gister avond op de camping in Alzingen was her zeer rustig ten opzichte van de avond er voor !!!
Hier alleen maar oudjes met camper/of caravan op door reis naar het zuiden.
Lekker vroeg naar bed en goed geslapen.
Van daag Maandag om 7 uur vertrokken het laatste stukje Luxenburg na 15 km vive la France waar we nog enkele dagen door rijden
het gedeelte waar wij nu door rijden is de regio Lotharingen en departement 57 Mossel al vrij snel komen wij in Cattenom bekend van zijn 4 kerncentrales de koeltorens toren hoog boven het landschap uit met een uit stoot van stoom, gekoeld door een meer dat een constante temperatuur heeft van 12 tot 28 graden.
In Cattenom ook even bij de Boulange aan geweest voor de nodige croissants met chocolade dit voor ons ontbijt. In les Etangs op ±70km een terrasje genomen voor de koffie.
Ook hier in Frankrijk is het vrij heuvelachtig met klimmetjes van 5 tot 10 % dus langzaam omhoog en met een bloedgang naar beneden zo komen wij toch aan ons gemiddelde van 18 km per uur,
Zo als gezegd heuvelachtig en zowat op elke heuvel staan windmolens die staan er niet voor niets wind dus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en het zal niet zo zijn hebben wij hem van voren dus.
Onze stalen rossen waren niet te houden bij het zien de stallen en de saloon een stukje wild west in Frankrijk. Nog even onze lunch bij een bus hokje daar zij altijd bankjes binnen of buiten.
Het laatste stuk naar de camping- maar zoals altijd het venijn zit in de staart op 5 km hier voor een klim van wel 15 % en 1200 mtr lang afzien maar toch gelukt en zitten nu op de camping met 131 km op de teller aan een koud biertje. Groetje tot morgen.

Na wat zweten ook van mijn kant!!! Berg je op en bergje af, op de camping aangekomen de tentjes te hebben neer gezet.
Ging ik even lekker genieten van het uitzicht en het heerlijke zonnetje. Kwam de buurvrouw naar me voor een praatje. Margaret komt uit west Canada en loopt op dit moment de GR5 route van Maastricht naar Geneve in 2 maanden tijd, (pff dat doe ik haar niet na hoor) het komt door de afstanden ook regelmatig door dat zij hierdoor wild moet kamperen en dat in haar eentje. Kortom het was een heel interessant gesprek met een hele interessante vrouw.
Groetjes en tot de volgende keer Nelleke.
PS. Dit verslag komt een dag later geen wifi hier.

• 20 Mei 2014 - 20:40

Jan ( De Man Met 1 Schoen ):

Toppertje !!!!

Nelleke & Frans.
    Langs deze weg wil ik jullie alvast bedanken voor deze waanzinnige dagen die ik nu al heb mogen beleven !!!!

We gaan er voor ( Hatseflats )

Gr Jan.

• 20 Mei 2014 - 21:25

Tiny:

Hallo lieffies wat een verhaal weer jullie maken wat mee spannend

• 20 Mei 2014 - 21:31

Tiny:

Wat een muts ben ik toch ook druk het al weg voor dat klaar was ik hoop dat jullie ookvlakke stukken tegen komt is denk ook wel wenselijk leuk om het te lezen wat er zoal gebeurt vol houden jongens jullie kunnen het en nel trek het ook nog.? Vette kus van ma en tien

• 20 Mei 2014 - 22:33

Marij:

hallo toppers zo als ik kan zien het weer werkt ook in jullie voor deel lekker toch kunnen jullie geen windmolen op de fiets mee nemen lekker handig geniet er van nog maar10 dagen.grapje tot morgen gr marij

• 21 Mei 2014 - 11:54

Ton (Antonio) Van Mierlo:

Blijkbaar is koeltoren 4 altijd buiten gebruik, ben daar in nu in 2jaartijd 3x langs gefietst en heb deze 4de toren nog nooit in gebruik gezien.

Leuk ok te lezen van wat belevenissen van jouw Nel. hou dit er in. En dat die 2 knoesten tegen de wind in moeten fietsen, dat wisten ze van te voren.

Het weer is Julie tot nu toe erg goed gezind, dit houd de sfeer iik in opperbeste stemming

tot later