De wijnranken route!!! - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu De wijnranken route!!! - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu

De wijnranken route!!!

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 Mei 2014 | Frankrijk, Uzès

De wijnranken route!!!
Gister avond zo als vertelt waren wij de enge gasten en ook eigenaar, niemand ge hoort of gezien.
Met een dreigende onweersbui hadden wij de tentjes onder dak gezet zodat we die droog konden inpakken mocht dat nodig zijn. het heeft wel wat geregend, maar van morgen was het droog.
Om 6.45 vertrokken het was fris maar goed om te fietsen. Na een pittige klim dit als ochtend gymnastiek kwamen wij na ±25km op het hoogste punt voor vandaag waarna het alleen maar dalen was. De Alpen achter ons latend en afzakken naar de Middellandse zee dat is ook aan alles te merken langs de wegen alleen maar wijnranken van cotes du Rhone meer verkeer en als het zonnetje er door komt 29 graden. In Tauilgnan de ommuurde stad met 11 torens hebben wij een terrasje genomen.
Hier verlaten wij ook het departement Drome en komen in het volgende 84 Vaucluse dit duurt maar 40km dan gaan wij over in de regio Languedoc-Roussillon met de regio 30 Garde. Wij doorkruisen een paar grotere steden zoals Pont-st-Esprit met een mooie brug kerk en ander groot gebouw, en Uzes met de drukke Franse en hun rij eigenschappen. en komen na 123km op de camping waar na het opzetten van de tenten begint te regenen, maar zitten nu droog in de kantine waar wij de verslagen bij werken en op de site zetten van 2 dagen gister geen wifi. Groetjes en tot morgen

• 26 Mei 2014 - 19:00

Ad En Anita:

Hoi Frans Jan en Nelleke,

Nu jullie al zo zuidelijk in Frankrijk zijn begint het einde toch zo langzamerhand in zicht te komen.
    Zo te lezen was het een prachtige rit vandaag die jullie heelhuids hebben voltooid.
    Hier vandaag viel het met bakken uit de hemel bij een temp. van 18 graden.
    Succes voor morgen jullie drietjes.
    Grtjs,
    Ad en Anita

• 26 Mei 2014 - 19:27

Willem En Hetty:

Hallo Frans en Janelleke,

Hier weer even een berichtje vanuit de Goudenregenlaan.
    Zo de 1000ste kilometers zitten er nu ruimschoots op. Nog een paar dagen
    vol houden en dan zit het er weer op voor dit jaar.
    Wij zeiden al: wie de schoen past, likken mijn zolen, nou je kan je gang gaan hoor.
    Wij wensen jullie nog veel rijplezier toe zonder calamiteiten en
    Nelleke zorg goed voor de mannen. Wij weten zeker dat ze jou ook
    waarderen voor alles wat jij voor hen doet,

Groetjes, Willem en Hetty

• 26 Mei 2014 - 19:53

Nico Van ´t Hof:

Beste Frans, Jan en niet in het laatst Nelleke,

Jullie schieten al aardig op. Nog vier dagen en de camping Les Medes zal jullie ontvangen. Hier vandaag veel regen, maar de vooruitzichten zijn voor vrijdag goed. Nog vier dagen langs de Middellandsezee en hopelijk met wind mee. De bergen zijn vrijwel achter de rug. Nog even de Pyreneeen over en in een ruk naar de camping.

Tot vrijdag,

Nico

• 26 Mei 2014 - 21:22

Marij:

toppers nog vier dagen met veel zon ik ga nu ook aftellen en vrijdag jullie op wachten aan de poort en dan zit het er weer op dat avond tuur ik wel met mooi weer gr marij

• 26 Mei 2014 - 21:25

Ton (Antonio) Van Mierlo:

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken, die twee tenten onder die overkaping.
    ik krijg het gevoel van ik wil wel maar ik kan niet. Wel droog staan maar zeker muggen???
    En als je s'nachts er uit moet om de blaas even te legen, val je met je snufferd 0.75cm naar beneden.
    Die ommuurde stad, wat een schoonheid
    Om nu niet direct aan het bijna einde van de trip te denken, kunnen jullie overwegen om ook weer terug te trappen. het wordt op den duur een way of life. het geeft je innerlijke rust

• 26 Mei 2014 - 21:54

Hank:

Petje af voor jullie nog een paar dagen
    Hou vol
    groetjes Hank en Ina
    ps wij worden ook afgemat door je zoon

• 26 Mei 2014 - 23:12

Brenda Em. Marcel:

Hoiii alles even doorgelezen, jullie gaan gggoooeeeddddd!!!! En lekker ver al zeg!!! In pont espirit hebben wij s een paar jr geleden 10 dagen met de caravan gestaan erg mooi!!!nou nog veel plezier en een veilige reis naar l'estartit!!gr mars en bren

• 27 Mei 2014 - 13:04

Kaylee:

hoooiii,

Zit heerlijk alles mee te lezen en wat zijn jullie alweer ver zeg!
    ben echt mega trots op jullie hihi.
    veel plezier nog en doe voorzichtig!

liefs kaylee
    xxxx

• 27 Mei 2014 - 13:44

Saskia:

Hallo Toppertjes jullie zijn al aardig ver pfff al heel wat kilometers erop zitten,leuke en mooie foto's het weer zit jullie ook aardig mee het is hier vandaag erg nat en het houdt ook niet op groetjes Edje & Sas xx

• 27 Mei 2014 - 13:56

Rob,natas En Kikker:

Hey toppers,

Niet vergeten druifjes te plukken. Kunnen jullie zelf een
    wijntje maken bij aankomst mochten jullie je gaan vervelen.
    Het is weer super leuk om jullie avonturen te volgen.
    En hebben jullie het naar mijn idee geweldig naar jullie zin.
    Nog ff en dan is de mijlpaal weer gehaald.
    veel plezier xxx