Winden waaien om de rotsen !!! - Reisverslag uit Campoussy, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu Winden waaien om de rotsen !!! - Reisverslag uit Campoussy, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu

Winden waaien om de rotsen !!!

Blijf op de hoogte en volg Frans

30 Mei 2014 | Frankrijk, Campoussy

Winden waaien om de rotsen !!!
Gister avond voor alle zekerheid het toiletgebouw weer in beslag genomen er was veel wind en dreigende bewolking zekerheid voor alles. Ook het weerbericht gekeken met de vooruitzichten voor van daag, kans op een bui en NW wind kracht 5. Dat was prettig slapen!!!!. Van morgen vroeg vertrokken met de voorspelling in ons achterhoofd, de wind was wel hart maar in ons voordeel schuins van achter en de buien zijn uitgebleven gelukkig!!!!!!!. Na het inslaan van de croissantjes en stokbrood in Paziols koffie gedronken. Hier verlaten wij ook AUDE en rijden het laatste departement van Frankrijk binnen 66 Pyrenees-Orientales waar wij de besneeuwde toppen al zien liggen en de uitlopers onder de wielen door trappen soms met 4-5% en 5-6km lang. Ook vandaag verschillende verkeersslachtoffers gezien niet goed opgelet bij het oversteken jammer maar helaas. Zoals de titel verluid wind en veel rotsen met schitterende vergezichten op de Pyreneeën. Na onze laatste afdaling die meestal behoorlijk hart gaan zo tussen de 50—60km per uur en de tijd van klimmen zo compenseert zijn wij na 106km op de camping in st.Jean-pla-de-Corts. Nog 10km van de Spaanse grens die wij dus morgen al snel over gaan. Maar dat is voor morgen Groetjes.