Einde eerste helft - Reisverslag uit Mesnois, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu Einde eerste helft - Reisverslag uit Mesnois, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu

Einde eerste helft

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Mei 2014 | Frankrijk, Mesnois

Einde eerste helft !!!!
Gister middag ons verslag in het zonnetje zitten schrijven op het terras van de camping.
s’Avonds bij de Turk lekker ge eten kebab schotel en een durum pizza.
Terug op de camping veel spektakel door een jeu de boulle wedstrijd door een stel fanatieke Fransen. ( nog even voor Antonio solo of te wel Ton het aantal km staan bij elk verslag onder bij even het telraam gebruiken Ton !!!! ) na ons vertrek in Marnay komen wij al direct in het departement 25 Doubs en nog altijd in de regio Franche-Comte, en fietsen langs vele etang’s (vennen) en waar water is zijn ook bruggen smal en mooi ook het landschap veranderd regelmatig maar het blijft groen met vele bossen, met het uitzicht op cirque de Ladoye Jura In Poligny eten wij ons stokbrood met kaas en verbazen ons een grote koperen ketel te zien waar op wij beiden zijden dat is in Nederland niet mogelijk daar was deze al lang gestolen!. Van hier nog een pittige klim van ±5km a’7% na een lange afdaling komen wij bij toeval te samen aan op de camping met Nelleke om 13.15. na het inschrijven gaan wij naar ons plekje. Het was inmiddels al vrij donker geworden en dat was niet voor niets het begint te regenen en niet zo maar met volle bakken uit de hemel dus het wordt schuilen in het toilet gebouw na een uurtje of zo gaan Jan en Nelleke naar de receptie of wij gebruik kunnen maken van huur tent lang ons plaatsje dat was geen probleem alleen nog niet schoon gemaakt maar dat vinden wij niet erg, dus zitten wij nu lekker droog en slapen hier ook maar in dat scheelt morgen vroeg ook in het opruimen. Na 100km voor vandaag sluit ik af met de groetjes van ons tot morgrn

• 22 Mei 2014 - 17:39

Ton (Antonio) Van Mierlo:

Ja daar is ie dan die forse regenbui!!!!!!!
    Altijd creatief die jongens bij het vinden van juist onderdag.
    blijkbaar zien jullie meer op jullie gedeelte van de tekst als wij.
    onder jullie tekst staan geen verreden kilometers die wij op de site kunnen waarnemen.
    Maar dat maakt voor jullie niets uit, jullie hebben ze al getrapt.

morgen gezond weer op, en stampen op de pedale anders komde ur nie

• 22 Mei 2014 - 18:10

Tiny:

Hallo fransmannen envrouw jullie zijn al een heel eind gekomen hrt is zo,n beetje op de helft nu ff doorzetten zeg ik met me grote bek ik vind het nog steeds een hele prestatie hier valt ook af en toe een flinke bui maar is niet koud ma zei dat jan gebelt had was ze blij mee en is die ton blind er staat echt altijd hoeveel km jullie gereden hebben nou nog ff volhouden het gaat jullie weer lukken dikke knuffel voor jullie alle drie van ma en tien xxxx

• 22 Mei 2014 - 18:29

Gerard Hendriks:

De eerste week zit erop! Veel nieuwe indrukken en ervaringen opgedaan, lijk me kei leuk! Het weer was niet slecht, een bui kan er altijd wel vallen een paar klimmetjes meer maakt niet uit, jullie doen het goed!!. Veel succes voor de tweede week!!

• 22 Mei 2014 - 18:30

Nico Van ´t Hof:

Beste Frans, Jan en Nelleke,

Al 7 etappes erop en nog 8 te gaan. Jammer dat jullie nu toch regen hebben. Hopelijk is het morgen droog, want regen kunnen jullie niet gebruiiken. Hier in Estartit nu mooi weer, maar vanochtend veel bewolking en wat lichte regen. Ik heb toch maar weer 85 km getraind, want anders kan ik jullie straks niet bijhouden. Mannen en vrouw Nel voor de komende dagen veel mooi weer gewenst en als het kan ook nog een beetje wind in de poeperd.

Groeten,

Nico

• 22 Mei 2014 - 22:07

Ad En Anita:

Hoi Frans, Jan en Nelleke,

Bijna hafweg, fantastisch gedaan en veel succes voor de tweede helft.
    Je koffer is goed aangekomen Frans, nu jullie nog maar dat gaat zeker gebeuren.
    Jullie gaan lekker.

Groetjes,
    Ad en Anita

• 23 Mei 2014 - 09:28

Rob,natas En Kikker:

Hey kanjer,
    Wat vliegt het hè. Nog een weekje in de bolide en de trappers
    en mag het rusten beginnen. Ahm denk dat er twee
    het niet kunnen laten om nog wat spaans asvalt onder
    hun wielen te laten weg zoeven. Lieve nelle kan als je
    een broncante marktje tegenkomt kijk gelijk voor dat
    telraam .
    Lieve mensen hopelijk vandaag beter weer. En lekker genieten.
    Xxx rob, natas en kikker

• 23 Mei 2014 - 11:42

Marij:

wat jammer van de regen ik hoop dat het weer beter gaat worden nog 8 dagen hopelijk in mooi weer dan zit het.er weer op na een jaar voor bereiding toppers ik ben trots op jullie gr marij

• 23 Mei 2014 - 15:19

Daisy:

Hoi Jan,

Leuk om je zo te kunnen volgen! Voor jullie allemaal zet hem op!! En geniet!!

Liefs,
    Daisy ( die kleine van de vrijdagavond ;) )