Van stuwdam tot stuwdam !!! - Reisverslag uit Priay, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu Van stuwdam tot stuwdam !!! - Reisverslag uit Priay, Frankrijk van Frans Berlo - WaarBenJij.nu

Van stuwdam tot stuwdam !!!

Door: Frans / Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 Mei 2014 | Frankrijk, Priay

Van stuwdam tot stuwdam !!!
gister avond uit wezen eten in het restaurant tegen over de camping, voor het koken was het weer te slecht.
Regen regen en nog eens regen maar de tent a rent waren wij heeeeeel te vreden, het kon niet beter.
Het heeft ge regent van s’middags 13.30 tot s’nachts 4 uur gelukkig konden wij van morgen droog vertrekken en het zonnetje liet zich ook weer vroeg zien en waren de regen snel vergeten. Na 35km verlaten wij de Jura en rijden de regio Rhone-Alps in met het departement 01 Ain met de rivier de Ain waar wij in Onoz langs komen te rijden in Cernon zien wij ook de eerste stuwdam hier in Frankrijk barrage genaamd, er zullen nog enkele van deze werken volgen de een wat groter dan de ander maar leveren een hoop witte energie.
Voor onze koffie pauze bij een café dat later een privé club bleek te zijn gingen wij alleen voor de koffie!!!!!!!!!.
De rit gaat ±60km langs de Ain eerst aan de ene dan aan de andere kant, tot nu toe het mooiste gebied met aan beide kanten hoge ruwe rots wanden. Door de regen van nacht zijn grote keien los gekomen en lagen op de weg wij vonden het onze plicht om kantonnier te spelen en deze van de weg te halen om ongelukken te ver komen voor onze mede weggebruikers. Bij een inter Marche onze dagelijkse croissants met coco gehaald en doen het goed zo uit het vuistje. Ons brood deze keer niet op een bankje of bushokje maar midden op een stuwdam ook eens wat anders. Wij staan nu in Priay met 92km op de teller en gaan zo dadelijk naar het terras voor de wifi. Gisteren op de camping hoorden we al de van uit de verte de koeien aan komen door het geluid van de bellen. Toen ik van morgen van de camping vertrok kwam ik de hele kudde tegen, de dames waren een stukje gaan wandelen en staken de weg over. Verder heb ik vandaag weinig te melden omdat ik lekker van het zonnetje heb genoten., gr, Nelleke Groetjes tot morgen.

• 23 Mei 2014 - 18:15

Tiny:

Hallo stoere gasten het gaat lekker zo he geluk geen regen ma en ik gaan zo de kanjers van de avond vierdaagse in halen rob heb ookeen prestatie geleverd heb met giovannie de 10km gelopen en ries met de kids ook die kan je vanavond alle 2weggooiena als ze ffdoor oefenen kunnen ze ook is gaan proberen nou alvast een fijne dag voor morgen en fris en fruitig weer verder dikke kus voor alle 3 van ma en mijn xxxxxx

• 23 Mei 2014 - 20:46

Petido:

Mannen, ja ja een broodje eten bij een priveclub en Nelleke geloofd jullie?.
    Later in L'Estartite zou ik onder het genot van een glaasje of wat meer glaasjes, en een hapje wel eens het echte verhaal willen horen.
    Maar goed, gelukkig loopt de rest van de reis voorspoedig.
    Gelukkig hebben we nog niets gelezen van pech of aangebrand eten.
    Mannen en Nel hou je haaks, voorzichtig en wij staan vrijdag gereed om jullie op te vangen
    op de camping.
    Als we nog op tijd zijn zorgen we als vanzelfsprekend dat er een drankje en een hapje klaar staan voor de toppertjes.
    Kijk goed uit, ook Nel, we wachten met spanning op het volgende verslag.

Groetjes uit Spijkcity van PeTiDo

• 23 Mei 2014 - 20:56

Wim Vermeulen:

Hallo Frans en metgezellen, zo als ik het een beetje volg gaat het voortvarend en hopelijk zonder lichamelijke ongemakken.Ik lees dat jullie nog al tuk zijn op croissants met chocola nou dat is toch iets anders dan een broodje kroket of gehaktbal FRANS, maar ja als je de natuur ziet waar jullie door fietsen zou ik die ook niet missen bij deze wens ik jullie veel sterkte in de tweede helft en op z,n Hellmonds gezeet zet um op.
    Groeten Wim Vermeulen.

• 23 Mei 2014 - 21:05

Marij:

nu alleen nog maar de zon op zoeken het aftellen gaat nu beginnen een puspunt voor de mooie kiekjes ik ga nu ook aftellen tot morgen gr marij

• 23 Mei 2014 - 23:07

Ton (Antonio) Van Mierlo:

Kei skon die foto's
    Als ik eerst de mannen aan de koffie zie en daarna de koeien op de weg. Valt mij op de de billen van beid erg veel overeenkomsten hebben.
    En ja je weet als je meerdagen op reis bent dat er een regenbui kan vallen. maar in de zon door mooie gebieden rijden is toch wel super.
    leuk verhaal weer en tot morgen.

• 23 Mei 2014 - 23:45

Danielle:

Hallo Zus, zwager en Frans ;-P

Mooie foto's!!! De eerste week zit er op. Jullie zijn nu zo'n beetje op de helft???
    Zet hem op. Veel plezier en geluk. Rij voorzichtig.
    XXXX

• 24 Mei 2014 - 07:35

Fred:

Hallo toppers, misschien een leuk idee voor volgend jaar om een fietstocht door europa te gaan doen en dan niet overnachten op een camping maar in een priveclub, haha
    ik ga alvast oefenen met fietsen.

Ik volg jullie elke dag en neem mn petje af voor deze prestatie, nog een paar dagen en dan zien jullie het bord staan Espana, geniet van het avontuur en spreek jullie later, ik ga alvast een stukje fietsen.

groeten fred

• 24 Mei 2014 - 13:40

Rob:

Hallo kanjers

Zo te lezen gaat de reis prima maar dat van die koffiepauze in een prive club moet ik onthouden!
    Nog 1 Week en dan gaan wij ook onderweg naar Espanje.
    Kijk goed uit en we zien jullie op de kamping onder het genot van een glaasje {met alcohol}

groeten Rob

• 24 Mei 2014 - 17:37

Harry En Betty:

Zo te lezen gaat alles goed met jullie, en gaat alles volgens plan.
    Geniet maar van het fietsen en het mooie uitzicht wat je heb op de fiets.
    Nelleke jij ook de groeten en verwen de mannen maar.